به گزارش طلوع شمال از ورس ، محمدرضا نازک کار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در راستای اجرای بخشنامه سفر هفتگی مدیران کل دستگاه های اجرایی به شهرستان ها ، به شفت سفر نمود و در نشستی که به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین افتخاری نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد مشکلات ذیربط در سطح شهرستان مورد بررسی قرار گرفت .
فرماندار شفت در ابتدای این نشست به بیان مطالبات و اولویت های این شهرستان در حوزه راهداری پرداخت و بر لزوم توجه ویژه به زیرساخت ها و ایمن سازی راه ها تاکید نمود .

وی با بیان اینکه مدخل محور ملاسرا-شفت یکی از ورودی های اصلی شهرستان محسوب می شود و نیازمند روکش آسفالت است افزود : ۳ کیلومتر ابتدایی این محور وضعیت نامناسبی دارد و باید ترمیم شود .
محسنی در ادامه به لزوم بهسازی مسیرهای گردشگری شفت اشاره و افزود : روکش آسفالت سیاهمزگی-خرمکش به طول ۴ کیلومتر ، شفت-احمدسرگوراب به طول ۵ کیلومتر ، مژدهه- خرطوم به طول ۲ کیلومتر از شفت-صیقل کومه به طول یک کیلومتر ، خلیلان-دستخط محله چماچا به طول ۲ کیلومتر ، خرفکل –پلنگ پشت به طول ۲٫۵ کیلومتر و تانی محله –کاظم آباد به طول ۳ کیلومتر دیگر اولویت های شهرستان در این حوزه محسوب می شوند .
نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه پل پیرمومن سرا در مسیر شفت-فومن و پلنگ پشت در مسیر چوبر –امامزاده ابراهیم نیازمند بازنگری و ایمن سازی است افزود : آب شستگی برخی از پل های ارتباطی مهم را تهدید می کند که می توان برای مقاوم سازی و ساماندهی حرایم آن از شیوه نامه ابلاغی بهره برد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم ساماندهی مناسب تاکسی های برون شهری را یکی از مشکلات مردم شهرستان عنوان نمود و خواستار استقرار پایانه و شرکت حمل و نقل مسافر در شفت و نظارت بیشتر بر نرخ کرایه ها شد .
محسنی با اشاره به اینکه ایمن سازی و نصب تابلو ها و علایم رانندگی در مسیر سیاهمزگی ، جیرده و ملاسرا-شفت یک اولویت است افزود : خط کشی راه های ارتباطی و روستایی در نوده ، صیقل کومه نهزم ، کمسار و تانی محله و … باید در برنامه کاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده برای اجرا قرار گیرد .
فرماندار شفت فرسودگی ماشین آلات راهداری را یکی از مشکلات شهرستان برشمرد و وافزود : قدمت برخی از دستگاه های مذکور به حدود ۴۰ سال قبل بازمی گردد .
وی در ادامه بر اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک و کمیته فنی ذیربط تاکید نمود و افزود : هم افزایی دهیاران و راهداری می تواند به ایمن سازی راه های روستایی کمک شایانی نماید.
گفتنی است مسوولین در پایان نشست از برخی از نقاط برنامه ریزی شده در سطح شهرستان بازدید نمودند.